"دیده بان تبلیغات آنلاین" که به بررسی وضعیت تبلیغات در فضاهای مجازی می پردازد در گزارشی با اعلام این مطلب که حجم مالی بازار تبلیغات در فضای مجازی به حدود ۵ میلیارد یورو در سال می رسد، أضافه می کند که حجم مالی بازار این حوزه بعد از تبلیغات تلویزیونی در جایگاه نخست قرار دارد.

بر أساس نتایج بررسی های منتشره بازار تبلیغات آنلاین در فرانسه بازاری پر سود است و به رقم حدود ۵ میلیارد یورو در سال می رسد. "دیده بان تبلیغات آنلاین" که به بررسی وضعیت تبلیغات در فضاهای مجازی می پردازد در گزارشی با اعلام این مطلب که حجم مالی بازار تبلیغات در فضای مجازی به حدود ۵ میلیارد یورو در سال می رسد، أضافه می کند که حجم مالی بازار این حوزه بعد از تبلیغات تلویزیونی در جایگاه نخست قرار دارد. نکته جالب در این بررسی حاکی است که رشد تبلیغات در این بخش طی ده سال گذشته از ۱۷ درصد افزایش برخوردار بوده است. اما سهم بخش هایی مانند گوگل و فیس بوک در این رشد بسیار و حدود ۹۴ درصد بوده است.

در این بررسی همچنین آمده است که گوگل به تنهایی با ۲ میلیارد و ۲۷۵ یورو سرمایه گذاری در بخش رسانه های آن لاین در فرانسه ۴۵ درصد جستجوها روی نت در این کشور را به خود اختصاص داده است. بخش فضای تبلیغاتی مورد نیاز آنلاین نیز ۴۰ درصد دیگر این بازار را در اختیار دارد که فیس بوک به تنهایی نیمی از آن را در تصرف خود دارد، و سایر تبلیغات در بخش های دیگر (تبلیغات ایمیل، فضاهای اجاره ای در سایت های دیگر) نیز ۱۵ درصد این بازار را تشکیل می دهد. بخش فضای تبلیغاتی مورد نیاز آن لاین با ۲۰ درصد رشد از بالاترین میزان رشد برخوردار بوده و حجم آن به ۴۵/۱ میلیارد یورو در سال می رسد. بخش های دیگر (تبلیغات ایمیل، فضاهای اجاره ای در سایت های دیگر، ....) نیز از رشد برخوردار بود اما میزان آن تا مرز ۷ درصد محدود بوده است.

طی سال های اخیر بازار تبلیغات در فرانسه با میانگین رشد حدود ۵ درصد در سال همراه بوده است. اما ۹۴ درصد این بازار در فرانسه تنها در اختیار فیس بوک و گوگل می باشد. در سایر بخش های تبلیغاتی (به جز تبلیغات در فضای مجازی) نیز بررسی های حاکی است که حجم این بازار در سال های اخیر از ۱۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۱ به ۲۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ رسید که در فضای اقتصادی مشکل سال های اخیر نهایتا این رقم به ۱۶ میلیارد یورو کاهش یافت.

در این آمار به تنوع تبلیغاتی در بازار فرانسه اشاره شده و در خصوص هزینه های صورت گرفته در برخی از موارد آمده است: حجم تبلیغات تلویزیونی در فرانسه بالغ بر۷/۲۶میلیارد یورو، تبلیغات از طریق اکران و تابلوهای بزرگ در شهر حدود ۲۱ میلیارد یورو، تبلیغات از طریق جستجو در فضای مجازی بالغ بر۳/۱۸ میلیارد یورو، تبلیغات در رسانه های مکتوب ۱۶ میلیارد یورو و تبلیغات در رادیو ۶/۵ میلیارد یورو می باشد. برای درک فاصله بین حجم تبلغیات در فضای مجازی در فرانسه با دیگر کشورها مانند امریکا کافی است اشاره شود که نتایج بررسی مشابهی که در همین خصوص در کشور امریکا صورت گرفته حاکی است که بازار تبلیغات اینترنتی در این کشور بالغ ۸۸ میلیارد یورو می باشد که در سال میلادی گذشته بنسبت به سال قبل آن از ۴/۲۱ درصد افزایش برخوردار بوده است.

کد خبر 984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =